بهترین های روز
بهترین های روز

سرگرمی و دانستنی های فراوان به همراه کلیپ های روز و مطالب وبلاگهای فارسی با به روز رسانی خودکار

روانشناسی در رزرو هتل

روانشناسی در رزرو هتل


امروزه صنعت گردشگری نیز همانند دیگر صنایع کاملا علمی شده است. در این میان، آگاهی مشتریان به آنها کمک می‌کند تا از شیوه‌های نوین تبلیغاتی برندها آگاه شوند و فریب آنها را نخورند ابتدا نویسنده از تجربه‌ی شخصی خودش در این زمینه می‌گوید: دیروز برای رزرو هتل به تارنما رزرو آنلاین هتل مراجعه کردم. همیشه برای رزرو هتل‌هایم به همین تارنما مراجعه می‌کنم. پس از مشخص کردن مقصد و زمان سفر، به صفحه‌ی لیست هتل‌های در دسترس منتقل شدم، جایی که من را دچار دلهره و ترس کرد. با شتاب چشمم کادری را در بالای صفحه دید که در هنگام نوشته بود 55 درصد اتاق هتل‌های مکان باره نظر شما رزرو شده‌اند. با پیمایش در صفحه، متوجه شدم هرکدام از هتل‌ها هشدارهایی بارنگ قرمز در کادر خودشان نوشته‌اند. هشدارهایی مبنی بر رو به پایان بودن اتاق‌ها. در صفحه‌ی هتل مورد نظر من هشداری با رنگ قرمز یادآوری می‌کرد که در روز جاری 10 برابر روزهای عادی از این صفحه بازدید شده است و میزان تقاضای ثبت شده رو به افزایش است. با گشت و گذار بیشتر در صفحه‌ی رزرو هتل ، متن‌های قرمز رنگ بیشتری را می‌دیدم که دائما این مسئله را به من یادآوری می‌کردند که اگر کمی دیرکرد کنم، شدنی است هتل پسندیده باره نظرم را از دست بدهم و یا حتی بدتر از آن، هیچ هتلی در منطقه‌ی باره نظرم برای رزرو کردن باقی نماند. این حس آنقدر برانگیزاننده بود که با شتاب به سمت کارت بانکی‌ام رفتم و میان انتخاب‌های موجود، مناسب‌ترین هتل را گزینش کردم. انتخاب هتل پسندیده بدست کسان معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی همانند موقعیت مکانی هتل، تعداد ستاره‌ها، دسترسی آسان به وسایل ترابری عمومی، زیبایی خود هتل و راحتی آن. معمولا اینگونه برداشت می‌شود که ما از بین هتل‌های مختلف، مناسب‌ترینشان را گزینش می‌کنیم، اما آیا تاکنون اندیشه کرده‌اید که شما بدست هتل گزینش شده‌اید؟ شاید بهتر باشد این دیدگاه را بیشتر بررسی کنیم. بر بنیاد گزارش مرکز روانشناسی نت افینیتی (NetAffinity)، بسیاری از شرکت‌های هتل داری از روانشناسی رنگ برای جذب مخاطب در نخستین گام‌ها کاربرد می‌کنند. اما آیا می‌دانید که برند یا نام تجاری هتل‌ها کارایی بسیار بیشتری بر گزینش مخاطب دارد؟ در راستی یک برند خوب صرف نظر از کیفیتی که ارائه می‌کند کارایی بسیار زیادی بر گزینش مخاطب دارد. اینطور به نظر می‌رسد که برندهای مشغول در دامنه ی هتلداری، چیرگی کاملی بر روانشناسی مخاطب دارند و به خوبی مشتریان را تشویق به به کارگیری خدمات خودشان و رزرو هتل‌ها می‌کنند. با به دیده داشتن این مسئله، در ادامه به سه شیوه‌ی رایج که برندها با بهره گیری از هنگام مخاطبانشان را جذب می‌کنند، می‌پردازیم. با مطالعه‌ی این متن، می‌توانید تشخیص دهید که آیا تابه حال در دام تبلیغات برندها گرفتار شده‌اید یا نه. اندک کردن گزینه‌های در دسترس مخاطب تحقیقات تازه نشان می‌دهد که مشتریان در هنگام روبرو شدن با لیست اندک برای انتخاب در برابر لیستی بلند بالا، شش برابر بیشتر اقدام به خرید می‌کنند. در راستی گزینش و بررسی میان 10 ویژگی بسیار ساده‌تر از همین گزینش میان 1000 ویژگی است. به سرنویس مصرف کننده، شاید همه‌ی ویژگی‌های مثبت یک هتل را دوست داشته باشید و بخواهید همه‌ی آنها را گزینش کنید، اما در هنگام زرو کردن قضیه کمی متفاوت می‌شود. هرچه امکان گزینش ساده‌تر باشد و انتخاب‌های محدودتری داشته باشید، حس بهتری خواهید داشت. برندهای معتبر نیز از این حس درونی مشتریان آگاه هستند. آنها به جای بمباران مخاطب با ارائه‌ی ویژگی‌های پرشمار، کوشش می‌کنند با صرفه جویی در وقت و پول، تنها امکانات مهم را به مشتریان شناسایی کنند و با همین سادگی در روند ارائه‌ی هتل، مصرف کنندگان را به خودشان جذب کنند. به منظور انجام این کار، بسیاری از برندهای جهانی هتلداری، بر چگونگی ارائه‌ی اطلاعات هتل به مشتریان نظارت ویژه‌ای دارند. آنها وب سایتشان را برای کسان غیر عضو بسیار ساده و کاربردی طراحی می‌کنند تا در چهره نام نویسی و عضویت بتوانید اطلاعات جامع‌تری را نگریستن کنید. اطلاعات مرحله به مرحله و جداسازی شده در روند رزرو اتاق به مشتری ارائه می‌شوند. برای دستیابی به هدف ساده سازی، اطلاعات مدیریت شده و به چهره کاربردی به کاربران ارائه می‌شود. به سرنویس نمونه اطلاعات ارائه شده برای یک مکان ثابت بدست دو سایت booking.com و triporia.com را باهم سنجش کنید. با یک مقایسه‌ی ساده متوجه خواهید شد که سایت triporia.com بسیار ساده تر و کاربر پسندتر از booking.com طراحی شده است. در سایت booking.com تعداد پیام‌ها آنقدر زیادند که مخاطب را دستپاچه و سردرگم می‌کنند. در راستی باوجود امکانات بیشتر، سایت booking.com کاربردپذیری کمتری دارد و مخاطبش را به گزینش پایانی متمایل نمی‌کند. ایجاد دریافتن فوریت برای مخاطب یکی از تکنیک‌های رایج در تارنما های رزرو آنلاین هتل، ایجاد دریافتن اضطرار و فوریت در مخاطب برای رزرو تندتر اتاق است. برندهای گوناگون از تکنیک‌های متنوعی برای ایجاد این دریافتن کاربرد می‌کنند. اگر تابه حال با کلیک روی نام یک هتل، اطلاعاتی همانند تعداد رزرو شدن یک گونه اتاق در بیست و چهار ساعت گذشته را نگریستن کرده باشید، احتمالا با این شیوه آشنا شده‌اید. در یکی از بهترین نمونه‌های رایج این شیوه، تارنما به شما اعلام می‌کند که چند نفر از مخاطبان دیگر سایت، همزمان با شما در حال مشاهده‌ی همین صفحه و همین هتل باره نظر شما هستند. البته همزمان تعداد اتاق‌های موجود و بها تخفیف خورده‌ی اتاق‌ها را به شما یادآوری می‌کنند و اظهار می‌کنند که اتاق‌های محدودی با این بها و با این شرایط دلخواه باقی مانده‌اند. در این شرایط مخاطب مجاب می‌شود که هرچه تندتر اتاق‌های باقی مانده را رزرو کند. برای پافشاری بر رزرو، وب سایت‌ها پیشنهادات فریبنده‌ای آماده کرده‌اند. پیشنهادهایی همانند اینکه اکنون رزرو کنید و در هنگام مراجعه پرداخت نمایید. وقتی این پیشنهاد را در کنار ایجاد حس فوریت پیمان می‌دهند، مخاطب متقاعد می‌شود که چیزی از دست نمی‌دهد، پس بهتر است زودتر رزرو را انجام دهد و در هنگام مراجعه به هتل پول را پرداخت خواهد کرد. با این تکنیک تارنما رزرو آنلاین به هدف خودش رسیده است. شناسایی برند به سرنویس کارآزموده گردشگری معمولا مشتریان ترجیح می‌دهند در هنگام تعطیلات از خدمات شرکت‌های معتبر و با سابقه کاربرد کنند. برآیند اینکه برندهای مختلفی هر روز خود را به سرنویس متخصص و باتجربه در فرمایش سفر و گردشگری شناسایی می‌کنند تا از این حس اعتماد مشتریان بهره‌مند شوند. یکی از راه‌هایی که وب سایت‌ها به کار می‌برند تا با تجربه به نظر برسند این است که در وب سایتشان اطلاعات مفیدی برای گردشگران گردآوری می‌کنند. مشتریان با مطالعه‌ی این مطالب حس می‌کنند که گزینه‌ی باره اطمینانشان را پیدا کرده‌اند. معمولا تارنما این هتل‌ها اعضایی دارند که از تعطیلات رویایی که در هتل گذرانده‌اند بسیار تعریف می‌کنند و از راهنمایی‌های گره گشای کارمندان هتل بسیار خوشنود بوده‌اند. مراجعین با مطالعه‌ی این اطلاعات حس اطمینان لازم را پیدا می‌کنند. آیا تاکنون شما به سرنویس یک مشتری در دام چنین تکنیک‌های تبلیغاتی گرفتار شده‌اید؟ ز
منبع : رزرو هتل
تاریخ باز نشر :
زمان : حدود 15 ساعت پیش

بازنشر شده توسط : - bestofday
لینک ثابت مطلب :
امتیاز 5     1 تا 5
تعداد بازدید : 2

موضوع مطلب : #

حوادث

#

گردشگری

#

فضای مجازی

#

اقتصادی


برچسب ها : #

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#

#


www.gmile.soomal.com www.gmile.soomalî.com www.gmile.soomalî.com www.gmile.soomalî.com www.gmile.soomalî.com دانلود آهنگ شد شد نشد نشد ولش کن از هوتن دانلود آهنگ شد شد نشد نشد ولش کن از هوتن اهنگ بیا باهم حرف بزنیم اهنگ بیا باهم حرف بزنیم اهنگ فارسی و عربی ازاحلام دانلود اهنگ اذری گولیلی دانلود آهنگ نذیر خارا و غزال دانلود رمان فرشته ناپاک pdf رمان گروگانگیر دوست داشتنی من انشا در مورد روزی را که دوست دارم تکرار شود جواب سوالات درس هایی از قرآن 27 مهر ماه k در اینستاگرام چیست دانلود سریال چینی دوست پسر شگفت انگیز مسئول باشگاه پرواز کیه دانلود بهترین اهنگهای مهستی و هایده دانلود رمان پسر پولدار دختر فقیر با لینک مستقیم دانلود آهنگ هندی صنم ره دانلود آهنگ هندی صنم ره دانلود اهنگ buile سریال عشق اجاره ای قسمت 137سریال دست سرنوشت دانلود اهنگ parsalip بنام hi bitch دانلود اهنگ parsalip بنام hi bitch دانلود آهنگ به من بگو دروغات و سوزان رمان عاشقم باش apk متن اهنگ hepsi از مصطفی صندل دانلود اهنگ فقط با من از ealia aj دانلود اهنگ فقط با من از ealia aj دانلود اهنگ parsalip بنام hi bitch دانلود اهنگ parsalip بنام hi bitch دانلود اهنگ تالک داون با هم میمونیم